چاپ كامپيوتري و نوشت افزار الستي

چاپ كامپيوتري و نوشت افزار الستي

فرهنگي ـ مذهبي ـ علمي ـ ...

3 خرداد 1361

در ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361، پس از 24 روز رزم بی امان، خرمشهر به طور کامل آزاد شد[1] و پرچم پر افتخار الله اکبر بر فراز «مسجد جامع» و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد، و این شهر مقاوم که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359، به اشغال دشمن در آمده بود پس از 578 روز (19 ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت.

رزمندگان اسلام در اولین اقدام، نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند. خبر آزاد سازی خرمشهر بسرعت در همه جا طنین افکند و ملت مسلمان ایران را که مدتها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق در شادی و سرور کرد. مردم به خیابانها ریختند و با پخش شیرینی به جشن و شادی پرداختند و با فرا رسیدن شب بر پشت بامها ندای الله اکبر سر دادند.

سالروز آزاد سازی خرمشهر، بعنوان یک روز ملی – مذهبی در کشور گرامی داشته می شود و از رشادتها و شجاعتهای رزمندگان اسلام و شهیدان سرافراز تجلیل بعمل می آید. فتح خرمشهر از دو جهت حائز اهمیت خاص بود:

1- با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با تهاجمات کوبنده خود مرحله به مرحله پیروزیهای تازه ای را به مسلمانان ایران و جهان هدیه داد.

2- این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرتهای استعماری حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند، آنان پیش از می پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران جایگزین رژیم دست نشانده سابق و ژاندارم اصلی منطقه که در اثر انقلاب اسلامی از میان رفته بود، گردد تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود؛ لیکن پس از فتح خرمشهر، نه تنها اندیشه تصرف ایران غیر ممکن شد، بلکه هول و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت و آنها را وادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند.

پیام امام خمینی (ره) به مناسبت فتح خرمشهر

..... این جانب با یقین به آن که «ما النصر الّا من عندالله» از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیه الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا را از چنگ گرگان آدمخوار که آلتهای در دست ابر قدرتان خصوصاً آمریکای جهانخوارند، بیرون آورد و ندای «الله اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین انداز کرد و پرچم پر افتخار «لا اله الا الله» را بر فراز آن شهر خرم که با دست پلید جنایتکاران غرب به خون کشیده شده و خونین شهر نام گرفت – به اهتزاز در آورد- تشکر می کنم و آنان فوق تشکر امثال من هستند، آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و بر پا کننده عدل الهی در سراسر گیتی روحی لتراب مقدمه الفدا می باشند. آنان به آرم «مارمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» مفتخرند....

 

1- عملیات بیت المقدس که در تاریخ 10/2/1361، آغاز گردید، با آزاد سازی این شهر به پایان رسید.


نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:ازادي خرمشهر , 3 خرداد , خونين شهر ازاد شد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , alasti.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com